Page - Learning College – Merkconcept voor toekomstige leerexperts
Learning College - Merkconcept voor toekomstige leerexperts
Learning College is een nieuwe opleiding binnen Fontys (sinds sept 2020). Zij werken samen met de Fontys Leraren Opleiding Tilburg (FLOT).
Bij het kiezen voor een nieuwe opleiding kies je niet alleen voor de lappen tekst die je op een website kunt lezen. Je kiest voor een opleiding die past bij jouw identiteit. Die aansluit, zodat je vanuit daar kunt groeien. Om zichtbaar te maken waar ze voor staan en duidelijk te maken wie ze aan wensen te trekken heeft Learning College ons gevraagd de merkidentiteit te ontwikkelen.
Learning college is er voor de (toekomstige) eigentijdse leerexperts die in meerdere leeromgevingen, zowel binnen als buiten het onderwijs, een stempel drukken op leren. En dan zijn ze natuurlijk niet van de oude stempel.
De nieuwe merkidentiteit heeft een ‘new school’ uitstraling. Omdat dat is wat Learning College is, een new school. De kleuren zijn samen gekozen met de doelgroep en met hen is gekeken naar de stijl van deze identiteit om zo de connectie waterdicht te maken. Zo is niet alleen het personeel van Learning College betrokken, maar wordt de doelgroep (in dit geval studenten) ook in trajecten betrokken. De doelgroep moet zich natuurlijk aangetrokken voelen tot je organisatie en op deze manier gebeurt dat.
Helaas heeft Fontys een eigen kijk op identiteiten van opleidingen. Hierdoor kan de nieuwe huisstijl niet worden gebruikt in zijn volle potentie. Gelukkig zorgt de sterke basis van de identiteit, zoals de kernwaarden, visie en verhelderde doelgroep, wel voor genoeg fundament voor het maken van keuzes binnen de opleiding.
Ben jij toe aan zo'n tof merkconcept?
Laten we vrijblijvend kennismaken om te bespreken wat we voor je kunnen betekenen.
Accountable Conceptdenken
Voor het ontwikkelen van merkconcepten gebruiken we de methode ‘Accountable Concepting’ van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys.
Met de fases uit dit boek achterhalen we de toegevoegde waarde van een organisatie. Dit maken we vervolgens in alles zicht- en voelbaar. Natuurlijk doen we dit zowel intern als extern. Intern moet dit merkconcept natuurlijk door medewerkers ook gevoeld en geleefd worden. Extern valt er te denken in de uitvoer van conceptdragers, zoals social media templates, passend beeldmateriaal, merchandise, gehele campagnes, etc.